Monday, December 31, 2012


"Dinner With Classmate" 
salam semua

dialog between lecture and student 

L:  huh kamu semua, macam mana dgn agenda kita, jadi tak dgn dinner kita nanti?
S:  Lum bincang lagi lah sir [ semua pandang sesama sendiri]
L:  Decide cepat, kita dh xde masa dh ni..saya kn dah cakap! awal class dulu kn..awak ni..
S: Baik lah sir.[muka masam mencuka.haha]

after dh berminggu - minggu sir x tanya last kelas ari2 dia tnya..at last kakak senior jawb..

A.S:  sir apa kata kita makan kt steamboat? sedap.
L:     Boleh jugak tu..ermm ok jugak tu, semua setuju ke? 
S:     SETUJU [sebulat suara gitu] 
L:     kalau cm2 decide lh tarikh? ok SEMUA orang kena datang.. ada  markah tau. sape dtg dapat 5 markh..yg xdtg kena potong markah..okay

S:    ok sir..dont worry kitaorang pasti dtg..5 markah tu, kena dtg ni [kata hati kecik aku ni] haha
L:   makesure semua dtg ea.."x caya lah dgn awak semua ni"..jom kita amik gambar, nanti leh lah saya tngok awak ada ke x time dinner 2 nanti...
S:   hahaha..jom sir [ alamak wajib lah aku dtg ni] 

..........................................................................................................................................

So terjadilah Dinner kami..ermm agak unik jugak tempat mkn ni, mana x nya nama je dh unik [restoran Tupai-tupai] tp apa yg penting dia punya restoran sunngguh terbaik, mkanan pun sungguh terbaik..boleh kata memang terbaik lah..[Saya mau dtg lagi].

Nilah dia Restoran Tupai-tupai..try lah pasti mau dtg lagi 
1. Before pergi dinner
2. pic ejat and fira [still leh mkn ais-cream lgi]
3. pic asmida yg sngt2 kenyang
 [smpai amik gmbr pun dh  mcm 2 gayanya]
4.makanan yg dh hbis dilantakkan..T_T
tetapi ada sesuatu berlaku kepada makanan yg sedap lagi bnyak itu...

~tadaa~

akhirnya makanan ini terpaksa dibuang 
oleh kerana papan tanda ini

[pembaziran makanan dikenakan bayaran 100gm RM10.00]

dh memang x larat sangat nk hbis kn, so kami [saya and mida] membuangnya..maafkan kami ea makanan dan juga tauke kedai ini..next time dh x mau mkn bnyak2..huhuhu >.<

"so pengajaran yg dpt saya bgtau disini ialah kita hendaklah makan mengikut kemampuan and kebolehan kita [BERSEDERHANA] jgn ingt semuanya kita leh mkn tau"



[kejadian ini berlaku semalam. oleh kerana beruk band x berbayar tu yg post ari ni.itu pun belas ihsan dari ezat kwn saya yg comel tu..huhu] TQ ezzaty :)


~The End~



2 comments: